۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

سوئد نماینده اسکاری خود را معرفی کرد

سوئد نماینده اسکاری خود را معرفی کرد

سوئد با معرفی فیلم «فورس ماژور» وارد رقابت اسکار فیلم خارجی زبان شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این درام ساخته روبن اوستلوند درباره هجوم بهمن بر یک خانواده سوئدی است. این خانواده که برای اسکی در تعطیلات راهی کوهستان شده‌اند در بهمن گیر می‌افتند.

این فیلم اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و جایزه هیات ژوری را برد. مخاطبان آمریکای شمالی نیز همین هفته با شروع جشنواره تورنتو شاهد نمایش این فیلم در این جشنواره معتبر سینمایی خواهند بود.

این دومین فیلم ساخته اوستلوند است که به عنوان نماینده سینمای سوئد راهی اسکار می‌شود. در سال 2009 نیز این کارگردان با فیلم «غیرارادی» راهی اسکار شده بود، اما به عنوان نامزد نهایی انتخاب نشد. آخرین باری که سوئد برنده جایزه اسکار خارجی شد در سال 2004 بود که برای فیلمی از کی پولاک با عنوان «آنچنانکه در بهشت است» این جایزه را از آن خود کرده بود.

تاکنون کشورها متعددی نمایندگان خود را برای اسکار خارجی معرفی کرده‌اند.

کرواسی با فیلم کمدی «گاوچران» ساخته تومیسلاو میرسیچ به اسکار می رود که اقتباسی از یک نمایشنامه کمدی است.

فنلاند نیز با درام «شب عینی» ساخته پیرو هونکاسلو درباره زندگی پسری در مناطق فقیرنشین هلسینکی به اسکار می رود.

صربستان نیز با «به امید دیدار در مونته ویدو» به کارگردانی دراگان ژلوگریش درباره موفقیت تاریخی تیم فوتبال یوگسلاوی در جام جهانی 1930 در اسکار حضور خواهد داشت.

ملودرامی تاریخی ساخته دومینیک گراف با عنوان «خواهران عاشق» نیز به عنوان نماینده آلمان در بخش اسکار خارجی سال 2015 شرکت می کند.

«آيدا» ساخته پاول پاوليكووسكي نماينده سينماي لهستان در بخش فيلم خارجي اسكار خواهد بود.

آکادمی اسکار اسامی نامزدهای بخش اسکار خارجی را 15 ژانویه اعلام می‌کند و برنده در مراسم اسکار 2015 در تاریخ 22 فوریه معرفی می‌شود. 

کد خبر 2363895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha